Powiatowy Zakład Katastralny we Wrocławiu (dalej PZK) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do portalu Systemu Informacji Przestrzennej Powiatu Wrocławskiego wroSIP, wroSIP mobile
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
Wyłączenia
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej dla osób niepełnosprawnych prosimy o kontakt z Sekretariatem.
Osoba do kontaktu: Edyta Wasicka-Pawlus, e-mail: da@kataster.wroc.pl tel. 71 372 40 08.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt z Działem Informatyki.
Osoby do kontaktu: Dominik Cichoń i Piotr Karcz e-mail: di@kataster.wroc.pl
tel. 71 345 99 34.
Kontaktować się w tej sprawie można także dzwoniąc do Sekretariatu PZK tel. 71 372 40 08.
Każdy ma prawo:
Żądanie musi zawierać:
Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.
Skargi i odwołania
Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Do budynku A, B i C prowadzą wejścia dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, pozbawione progów. W budynkach dostępne są cztery windy dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnością ruchową, którymi można dotrzeć na wszystkie piętra. Udogodnienia dla osób niewidomych i niedowidzących w części C budynku stanowią windy z powiadomieniem głosowym oraz oznaczeniami w alfabecie Braille’a (czyt. Brajla) oraz dotykowe plany budynku (tyflomapy) znajdujące się po prawej stronie wyjścia z windy.
Po wejściu przez główne wejście do budynku A, po ominięciu dwóch par szklanych drzwi otwieranych automatycznie, znajdziemy się w głównym holu. Na wprost znajdują się dwie windy z powiadamianiem głosowym dot. kierunku jazdy i aktualnego piętra, na którym się zatrzymują. Przyciski windy posiadają oznakowania w alfabecie Braille’a.
Przy wejściach do budynku A i C dostępny jest system CALL-Hear, służący do przywoływania potrzebnej asysty. System jest zamontowany na wysokości dostępnej dla osób z niepełnosprawnością.
Na każdym piętrze siedziby dostępna jest toaleta dostosowana dla osób niepełnosprawnych.
Do budynków można wejść z psem asystującym
W sali obsługi budynku A (parter) można skorzystać z tłumacza polskiego języka migowego(PJM) online. Usługa jest dostępna w godzinach pracy i jest bezpłatna.
W sali obsługi klientów PZK, znajdującej się na III piętrze, po lewej stronie od wyjścia z wind, wszystkie lady mają obniżony blat, a osoba za ladą jest widoczna również z pozycji siedzącej.